Obchodování přes internet by mohlo leckomu připadat na první pohled jako naprosto dokonalý způsob obživy. Když se totiž podíváme na prostředí internetu, je tu velice snadné pořídit si web, na kterém by se něco nabízelo, a uživatelů je tu tolik, že je snad přímo nemožné mezi nimi nesehnat dost zájemců právě o to nabízené. I pouhá nepatrná část ze všech lidí, kteří mají na internet přístup, by stačila k tomu, aby se kterýkoliv obchodník se svou internetovou nabídkou uživil.
Jenže navzdory těmto teoreticky naprosto dokonalým předpokladům nebývá internetové obchodování často vůbec žádné terno. Je mnoho e-shopů, které navzdory potenciálu, který internet má, nenalézají dostatek zákazníků, které se tu potýkají s příliš nízkou návštěvností. K čemuž by pochopitelně nemělo docházet. Jenže je to přesto každodenní realitou.
Proč nemají některé internetové obchody tolik návštěvníků, kolika by jich bylo zapotřebí? Někdo to ví, někdo doposud ne. A protože by internetoví obchodníci, kteří o příčinách takových neúspěchů nemají doposud potuchy, zbytečně strádali, řekněme si, co za takovou nedostatečnou návštěvností obvykle vězí.
Důvodem, proč nemají některé weby dost návštěvníků, je skutečnost, že jsou tyto v něčem nedokonalé, a proto se jim nedostává dostatku přízně ze strany internetových vyhledávačů. A když pak lidé na internetu něco hledají, představí jim internetové vyhledávače přednostně jiné nabídky, a méně dokonalé weby ostrouhají.
A aby se to napravilo, potřebuje každý nedostatečně úspěšný e-shop SEO, tedy optimalizaci pro internetové vyhledávače, která ho zdokonalí. Protože díky tomu se stane web pro internetové vyhledávače atraktivnějším, díky tomu se mezi tím, co vyhledávače nabízejí ostatním uživatelům internetu, posune vpřed, na místo, kde ho každý najde.
A aby byl na optimalizaci spoleh, mělo by se vsadit na profesionální nabídky optimalizace. Když provede renomovaná agentura SEO nějakého webu, je úspěch už jenom otázkou času.